Sziasztok!

Szeretném bemutatni az eddigi legnagyobb technic mocomat. Kb. 3 évet foglalkoztam vele (ültem rajta...) Ez leginkább az alkatrész hiánynak és az ’alkotói válságnak’ volt köszönhető.

kép1

Az alapötlet egy trial truck volt ami rendelkezik egy jó külsővel és tele van funkciókkal. Mint az előző mondatból sejthető ez így nagy ellentmondás, mivel a triál gépek lényege, hogy könnyűek és sallang (funkció, díszítés) mentesek. A truck trial nyomait itt ott felfedezni a mocban, pl. az épített robosztus féltengelyek és a váltó. (a képeken látható féltengelyek egyel korábbi verziók, de a mocban szereplőről nem készült külön kép)

kép2

kép3

A gép 8 féltengelyt tartalmaz, mindegyik külön rugózással és meghajtással is bír. Az első négy féltengely kormányzott is. Itt egy-oldali kardán erősítés is van, hogy akadály mászása közben, ne törjön el a kardáncsuklók széle. (a korábbi verziókban a kardán mind a két végére kapott erősítést, de ezt helyhiány miatt elvetettem)

kép4

Az erőt 2 XL motor adja egy váltón keresztül. A váltó 3 állásos két sebességes (a középső állás az üres, amire szükség is lesz) valamint az XL motorok hajtása nem fonódik össze, így elméletileg az egy oldali hajtással való kormányzás (’skid steer’) is lehetséges, de ehhez a gép túl nehézre sikerültJ 5+kg (pontosan nem mértem leJ ) Ha a váltót üresbe rakjuk, így tudunk pár funkciót is kapcsolni. (lehetne 1-es vagy 2-es sebesség fokozatban is, de egyszerre játszunk a daruval és haladjunk? neeeemJ) A funkciók: kompresszor ki-be kapcsolása, talpalók kitolása, forgózsámoly forgatása, darukar aktuátoros emelése, daru kötélzetének csévélése, elülső csörlő működtetése. Mindent összeszámolva a gépben 4 motorra jut 8 funkció + a pneumatikus kapcsolók. Ebből a 2xl végzi a nagyját, 1M végzi csak a váltást és egy másik M csak a kormányzást. +0,5 funkcióJ hogy a lego motor (’fake engine’) is helyett kapott a gépben, ami szintén meg van hajtva az Xl motortól.

montázs 1

A darukaron szerepel még pneumatika is amik emelést és kar kitolást végeznek illetve a talpalást is pneumatika végzi.

A kabin formáját igyekeztem hasonlatossá tenni a Tatra 817-es katonai kabinjához színben és alakban is. A belső kidolgozás már inkább fantázia szüleménye.

montázs 2

kép5

Némi apróság a moc bemutató végére, hogy milyen fázisokon ment végig az építés:

1. verzió: Csenevészek voltak azok a féltengelyek. A motor elrendezés miatt nem fért el egy masszív sebességváltó.

képverzió1

2. verzió: Ennek a konfigurációnak az érdekessége, hogy kanyarodást követő fényszórókat építettem az elejébe :) Váltó még ebben sincs. Egy nem túl látványos videó azért készült erről:

képverzió2

3. verzió: Itt már van 2 sebességes váltó, ismét átdolgozott kasztni és láthatóan nehezedett a gép. Egy videót tudok róla mutatni:

4. verzió: A súlycsökkentésé volt a szerep, és végülis ebből alakult ki a végleges alváz. Viszont a végleges verzióban az elemtartónak már nem jutott hely az alvázban, az előzőekben pedig végig ott volt és gyakorolta az elhelyezés a jótékony hatását a súlypontra.

képverzió4

Végül még egy vidi és egy link a BS galériához:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=511936

Köszönöm, hogy elolvastad!