Na kérem szépen. Idáig is eljutottunk. Forgalomba került a sokak által várt és a sokak által erőteljesen lehúzott 42070-es készlet ami az idei év zászlóshajója. A februári replika építés miatt igazán nekem nem hozott túl sok újat (mármint funkciókban) így engem leginkább a belső kialakítása érdekelt. Csinálok majd egy összehasonlítást a replikámmal de ez majd egy másik cikk témája lesz.

A Lego nem tökölt vele és listaáron beárazta (ki érti miért) 79990 Forintra. De szerencsére a listaár és a webshopos ár az külön két fogalom így nagyjából 63000 forintól lehet hozzájutni "az Anutám nagyon szereti babakéket" színű szörnyeteghez. Pár hét vagy hónap és szerintem miután telítődik a piac már alá is megy a lélektani 60 ezres értékhatár alá. Na de hagyjuk a piszkos anyagiakat. Térjünk rá magára a készletre.

A doboz a szokásos hatalmas, vastag flagship doboz. Felnyitható a előlapja amin a lehető legjobb szögben pózól az (nyugodtan mondjuk ki) Ural.

Előre jegyzem meg, hogy lesz még feltéve a médiakönyvtáramba pár kép amit sajnos ki kellett hagynom a 30 db-os képlimit miatt!!!

Jó nehéz a doboza amiben közrejátszik az 1862 db alkatrész. Ezek közül is a 6 db Class kerék.

Előkerül az utóbbi években (a 42009 óta) bevezetett vaskos, könyvszerű összerakási is a matricaívvel. Ezeknek már lassan könyvtárat lehet nyitni. Annyi helyet elfoglalnak.

18 darab számozatlan zacskó tartalmazza a sok alkatrészt. Nem volt más választásom ki kellett borítanom mindet az ebédlőasztalra.

A teljesség igénye nélkül egy helyen a speckós cuccok. Vannak amik csak új színben, vagy csak az egyéni elbírálásom miatt a hasznosságuk miatt kerültek ide. Érdekesek a régi fajta 4 stud hosszú diffik a piros színűk miatt.

Nem sok fogaskerék került a készletbe :

Végezetül pedig a sokak által kritizált külső szín okozói egy halomban:

Higgyétek el összerakva nem olyan vészes a gép. Nekem még tetszik is a régi Zil teherautóból kiindulva. Még matricák nélkül is király.


Az építés:


Előre jegyzem meg, hogy akik nem akarják, hogy ellőjem a titkokat az építéssel kapcsolatban azok innen ne olvassák tovább az alábbiakat.

Hiszitek vagy sem de az alvázzal kezdjük az építést. Méghozzá az első és a második futómű közötti áttétellel és a funkcióváltókkal. Az alábbi képen már jót haladtam mert a kisebbik "M"-es motor már bekerült a szerkezetbe. A kép bal oldalán a daru forgózsámolya alatti két hajtásért felelős lassító áttételek, középen a daru és a letalpalók funkcióváltói és jobb oldalt lent a a kerekek meghajtásáért felelős piros diffi látható.

A következő képen látható a készlet igazi nagy találmánya ugyanis bekerül még 2 db funkcióváltó a régiek elé amikkel válthatunk a teherautó helyváltoztatása és az előbb említett extra funkciók meghajtása között. Amilyen egyszerű olyan nehéz érthetően leírni. Tehát a készletben levő "M"-es motor (a saját jobb oldalán) felel a kormányzásért illetve a váltót átváltva meghajtja a kötelet vagy a daru emelését. Az "XL" motor az alváz baloldalán levő funkcióváltókat hajtja meg így mozgatja a teherautót (a piros diffin keresztül) vagy letalpal vagy forgatja a darut. Bombabiztos megoldás mert például véletlenül se tudsz elindulni a szobában letalpalva csak ha szándékosan nem akarod.

A képen az első futómű diffijét láthatjátok. Valami érthetetlen okból kifolyólag Uwe Wabra nem fejezte be a "haspáncélt" pedig a hátsóknál megtette. Egy kis variációval megoldható. Az enyémről majd teszek fel képeket. Azon anno befejeztem.

A következő lépésekben bekerül a helyére az "XL" motor és összeáll az első kormánymű is. A hibák elkerülés végett pirossal és szürkével vannak megkülönböztetve a "lengőkarok" végig a 3 futóművön. Pluszpont!!

Elől végezve jöhet a második futómű. Felfüggesztésre a 42043 és a 42030-ban látott hátsó megoldások keverékét látom benne. Szimpla "traktor" felfüggesztés. Semmi rugó. Egyszerű és jó.

Haladva jön a harmadik sor is.Hasonló az előzőhöz.

Na és jön a készlet legnagyobb biztosíték kiverője. Én már az előzetes játékkiállítási videókon láttam, hogy 4 hengeres lesz a kamumotor. Látszott a főtengelye egyes képeken. Már akkor kiröhögtem a megoldást. Így mivel a hossz variálására nem volt lehetőség (sor 6-os) de oldalra volt hely így bevágtam egy V8-at. Az Uralban is és a Krazban is az van. Mi bajunk lehet?? Ettől függetlenül a gyári is jól néz ki szerintem.

A motort beépítve folyamatosan erősítjük az alvázat.

Sariel féle 42070 videóban néztem, hogy miért is van 2 db régi diffi a készletben. Megnézve a videóját rá kellett jönnöm, hogy a tervező alkalmazott egy régi Truck Trial-os megoldást amikor is egy régi diffin keresztül átviszi az egyik meghajtást és magát a diffiházat használja a másik meghajtás átadására. Hasonló megoldás mint a 8043-as kettős lánctalpmeghajtása egy forgózsámolyon keresztül. Illetve van még egy funkciója, nevezetesen az, hogy egyben lassító áttétel is a 8-as fogaskerékkel együtt (ami meghajtja a diffit).

Az alvázzal végezve összerakjuk az első letalpalókat. Ezek is szenzációsak. Felhasználta náluk a 42043-as Merci speciális alkatrészeit. Csak máshogy. Itt látszik a piros diffi a forgózsámolyban.

Végre jöhet a kasztnizás. Elkezdjük a fülkét. Bekerülnek az ülések is.

Nekem nagyon bejön élőben a kabin. Egyszerű de szuperül néz ki. Egy kicsit szokni kell a lőrésszerű szélvédőt de jó az is.

Ismét a hátsó traktust építjük tovább. A hátsó letalpalók és a meghajtásuk a feladatunk.

Végezve hátul jöhet a front befejezése kicsinosítása. Felkerülnek a fekete sárvédők, lámpák, indexek, szélességjelzők, az évfordulós 40-es plakett, a gallytörő a híressé vált Teddy mackóval.

A könyv végére maradt a daru és a plató oldalának megépítése. Az előbbi nem lett túlcsicsázva de szerintem egy remek darab. Még Sarielnek is tetszett. Le is tesztelte jó sok súllyal.

Az építés végeztével a kimaradt pótalkatrészek:

Nincs más hátra csak pár kép a kész szörnyetegről:

Összegzésképpen csak jót tudok írni a szettről. Nagyon sok rosszat írtak róla, kapott sok lehúzást. Ezeket a véleményeket sok olyan ember írta aki még élőben sem látta a készletet. Mivel én nagyon sokat bíbelődtem anno a replikámmal februárban így nyugodtan állítom, hogy egy nagyon fasza kis készlet. Sokkal többe nézem mint a régi 9398-at. Egyedüli kifogásolható tényező az ára. De aki türelmes az a későbbiekben úgy is meg fogja venni sokkal jobb áron.

Így hát tőlem megkapta az ajánlott plecsnit.

Köszönöm a figyelmet!!!

További jó legozást!!!