Jó sok kihagyás után ismét belefogtam egy új projectbe. Saját építményem kb 1 éve nem is volt talán. De mint általában ha van egy jó terv akkor gyorsan jönnek az ötletek és a megvalósítás. Összesen kb két hét alatt állt össze a Moc.

Az alapötletként szolgáló autóról korábban nem is hallottam. Még a különleges kialakítású gyáriról sem mivel valószínűleg belpiacos volt anno Oroszországban. Kollégám mutatta meg pár hete az egyik legnagyobb online autós oldalon. Rögtön tudtam, hogy meg akarom építeni. Az alábbi videóban láthatjátok:


Platós Lada Lego-ból


Jó pár kép és két videó alapján elkezdődött a fejemben és az ebédlőasztalon a tervezés. Az első futóműnél kezdtem mert ott egy kis extrát találtam ki. Mivel az eredetin is látszik, hogy a kormányzott kereket felső része befele dől így az alsó lengőkarokat fél stud-dal hosszabbra vettem. Ehhez a gyári kamumotor főtengelyalkatrészét (sárgák a lengőkar két oldalán) építettem be. A kormány mozgatását egy szervomotorra bíztam.

IMG_20180418_163224

Ezután derült ki, hogy bajban leszek a kormánymű hosszával. Nem egész studra jött ki a szélessége hanem félre. Az autót befejeztem az első megoldással de mivel nem voltam megelégedve vele így a kész autó eleje szétszed és átalakít. Végül összeállt a dolog.

Majd következett a kamumotor. Mivel sokszor csináltam már mozgó szelepeket így valami extrát akartam. Kitaláltam, hogy mi lenne ha lennének szelepmozgató himbák. Ez lett a vége:

IMG_20180418_125946

Az építést a váltó motorhoz való hozzáillesztésével folytattam. Ismét Attika-féle 4 sebességes váltót találtam megfelelőnek csak kivettem belőle az összkerékhajtást és a diffizárat. Maradt a hátsókerékhajtás ahogy egy rendes Ladához illik.

IMG_20180418_163220

A váltó után lettek beépítve a PF "L"-es motorjai. Pontosan kettő darab. Nem lett tőlük villám a gép de tisztességesen mozgatják rakománnyal az egész szerelvényt. Nem nagyon látszanak beépítve mivel az ülések és a kabin takarásában vannak.

Jöhetett a hátsó futómű. A tervezés elején ezt gondoltam a legnehezebb feladatnak de végül hamar összeállt némi varia után. Szerencsére hibátlanul látja el a feladatát.

IMG_20180418_163041

Igen itt is vittem bele egy kis csavart. A gumis sárvédő elemekből készültek a laprugók. A váltótól az igazihoz hasonlóan kardántengelyen jön át a hajtás a hátsó tengelyhez. Az autó végében van elrejtve az elemtartó. Bár a képen nem látszik de a kerék előtti fekete takaróelem mögött van elhelyezve az irányításért felelős Sbrick.

IMG_20180418_163118

Így az alváz összeállt végre:

IMG_20180418_163216

Jöhetett a kabin belső és a kasztni építése. Az előbbi extrái közül amit megemlítenék az a hidraulikus kézifék imitáció rugós karja, a lenyitható kesztyűtartó, az egyedi sportülések, és a kormányzáskor forgó kormánykerék. Az utóbbit már a majdnem kész kocsi építettem be így nem sok lehetőségem volt más megoldásra. Maradt a lánchajtás a szervomotor másik végétől.

IMG_20180418_162910

IMG_20180418_130034

IMG_20180418_130041

IMG_20180418_162948

IMG_20180418_162954

A kasztninál nem sok extra van. A motorháztető egyszerűen levehető úgy mint a mintaadónál. Az utas oldalon van egy nyitható tankfedél a 40 éves jubileumi liftarm alatt. Az ajtók nyitását már meg se kéne említenem.

IMG_20180418_162747

A plató építése már gyorsan ment. Tuningként kapott két motorszállító szerkezetet és egy rámpát.

IMG_20180418_165503

IMG_20180418_165538

IMG_20180418_165357

IMG_20180418_165447

A motorok természetesen gyári készletek. Rögzítésük láncokkal lettek megoldva.

Végezetül néhány kép a szerelvényről:

IMG_20180418_125247

IMG_20180418_125455

IMG_20180418_125515

IMG_20180418_125556

IMG_20180418_125621

További képek itt:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=574152

Videó:


Remélem elnyeri a tetszéseteket!!!

Köszönöm a figyelmet!!!

További jó legozást!!!