Sziasztok!! Ma ezt az óriási nagy Technic modellt szeretném bemutatni röviden.

2017-es tervezésű,3070 alkatrész kell hozzá.Komplett modell 2,5 kg 46x21,5x20 cm dimenziókkal bír.

Leírni sem volt egyszerű,hogy milyen nagy,de a valóságban nagyon brutális a kinézete!!!!!

Maga a modellnek free rajza van a Rebrickable oldalon.: https://rebrickable.com/mocs/MOC-12087/technicbasics/trabant-601-universal/#comments

Nagyon nehéz volt megépíteni!!!! Relatív bonyolult modell,sok elem és még több ritka alkatrészből áll így össze a képeken látható formában-színben.

Egyedül nem is ment az építése,nekem csak részben volt hozzá meg mindenem.3070 alkatrészből én olyan 2850-2900 alkatrészt tudtam hozzá tenni..Többit a Kockafalu boltból rendeltem meg és egy másik barátom is segített.

Elsőre nem tűnt nehéznek az alkatrészek összeszedése,de aztán jött a fekete leves...Volt olyan alkatrész amit sárga színben most láttam először és talán utoljára is...

Ahogy jobbról-balról megérkeztek az elemek neki estem az autónak..Amilyen nehéz volt összeszedni az alkatrészeket olyan jól haladtam az építésével pedig Technic modellt vagy 3-4 hónapja már nem építettem.

Maga az autó egyébként a lehető legjobban imitálja az eredeti Trabit..

Full távvezérelt,kettő XL motor viszi és egy szervo felel a kormányzásért..No,de hogyan??!!!!!

Első kerék hajtású úgy,hogy a kettő nagy XL motor a hátsó tengelyeknél laknak...előre kettő hosszú tengelypár viszi a hajtást.Kerekenként egy-egy motor viszi a nagy autót.Jobboldali motorról van levéve kis áttételen keresztül a hajtás a kis műanyag motornak.

Természetesen működik az is és kettő hengeres ahogy a valóságban is van..Kormányzás már kicsit egyszerűbb..elől félig a padlóba van süllyesztve a szervo.Teherviselő része az alváznak!!!

Nem is csavarodik olyan vészesen az egész alkotás.Kellően masszív.

Kicsit fura a nagy fehér motorkerék,hogy az a kormánykerék...de ha a rajzon így van akkor ám legyen...Egyedül ez volt kissé fura a kinézetén..Maga a fehér kormánykerék is működik amikor kell...viszi a szervo rendesen.

Motorizált funkciókon kívül mindene nyitható,ülései dönthetőek és előre-hátra is mozgathatóak.

Váltója nincs,de egy "vonatos" távvezérlő felel az irányításáért..tud nagyon lassan is menni és kicsit gyorsabban is..Nem egy idegbeteg sport autó...de szépen gurul.Semmi recsegés-ropogás nincs a mozgása közben.Hiába van benne kettő erős motor azért van itt bőven súly is és eléggé le van áttételezve.

Akadálynak ütközve szép csendben meg áll és a motorok sípolásával jelzi,hogy ennyit tud...ne kínozzam tovább.

Trabinak van rugózása is.Elől egy-egy rugó van,hátul a nagy súly miatt kettő-kettő van beépítve.Szépen vízszintesen áll a modell és jó nagy a rugóútja is.

Hagyományos elemtartó a csomagtérben utazik,könnyen kiemelhető elemcsere miatt.Szintén hagyományos a PF vevője ami a tetőbe van beépítve alig láthatóan szerintem.

Építése közben azért észrevettem néhány olyan megoldást ami a Lego-s körökben elfogadott,de a gyár nem alkalmazza..Stud és studless elemek egybeépítése valamint a kerekei sem hétköznapiak...

Nincs felnije az autónak..egy egy gumiba kellett bele tenni kettő-kettő parabola antenna alkatrészt...kifejezetten nehéz mutatvány volt mivel a gumik átmérője kisebb mint az antennáké...Nehezen,de ezt is megoldottam.

Röviden ennyit szerettem volna írni róla.Nagyon ajánlom az építését...de ne sárgában gondolkodjatok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fekete színben lényegesen könnyebb a dolog!!!!!!!!

További szép napot kívánok!!!